Haber

10 yılda 1 milyar yolcu Marmaray’ı kullandı

İSTANBUL (İGFA) –2013 yılında açılışı yapılan ve İstanbul Boğazı’nın altına inşa edilen Marmaray, sadece kullanılan yolcu sayısıyla değil, Marmaray’ı kullanarak Demir İpek Yolu üzerinden Çin’den Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak da tarihe geçti.

Avrupa Yakası’nda Halkalı Garı ile Anadolu Yakası’nda Gebze Garı’nın ortasında yer alan ve Marmara Denizi boyunca uzanan Marmaray, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en değerli demiryolu projelerinden biri olarak öne çıkıyor.

Marmaray 10 yılda 64 ülkeden oluşan Avrupa Kıtasından daha fazla yolcu taşıdı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 10 yılda tam 1 milyar yolcu tarafından kullanılmasının büyük bir yatırım başarısı olduğunu vurgulayarak, “Marmaray 60,46 metre derinliği ile dünyanın raylı sistemler tarafından kullanılan en derin batırma tüp tüneline sahip. İlk etapta 5 istasyonla hizmet vermeye başlayan Marmaray, bugün 72 bin 287 tren kapasiteli 76,6 kilometre uzunluğunda 43 istasyonla vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Marmaray’da günlük 72 bin 20 tren ve 877 tren kapasitesi ile 877 tren ve 877 tren bulunuyor.Gön dahil toplam 54 tren setinde 440 vagonluk araç filosu var. Gebze-Halkalı ortasında yolculuk süresini 108 dakikaya indiren Marmaray’da 10 yılda taşınan yolcu sayısı bir milyarı buldu. 2023 yılında Marmaray ile yaklaşık 203 milyon yolcunun taşınması hedefleniyor.”

Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu ulaşımı sunan Marmaray’ın sadece yolcu değil yük taşımacılığında da ön plana çıktığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Marmaray ile sadece şehir içi yolcu taşımacılığı değil, ana hat ve yük taşımacılığı da kesintisiz hale geldi. Marmaray’ın Gebze, Pendik, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında gece YHT ve ana hat trenleri Marmaray’a ulaşırken, yüksek hızlı trenler yüksek hızlı trene ulaşıyor. Halkalı’dan.Yurt içi ve yurt dışı yük trenleri Marmaray’dan geçiyor.”

Bakan Uraloğlu, Çin-Türkiye hattını 12 günde, Çin-Prag ortasındaki toplam yolu 18 günde tamamlayan ilk uluslararası yük treninin, Çin’den Demir İpek Yolu üzerinden Avrupa’ya giden ve Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya ulaşan ilk yük treni olarak tarihe geçtiğini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu